e-Επιμελητήριο - για ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και πληρωμές συνδρομών χωρίς αναμονή
rss
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΒΡΟΥ 2011-2014
ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
E-EMPORIO

Επιστολή Επιμελητηρίου Έβρου προς τον Υπουργό Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη

Δημοσιεύθηκε στις 13/04/2016 00:41
Θέμα: Διαμαρτυρία για το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων της Aegean Airlines

Αλεξανδρούπολη, 13η Απριλίου 2016

ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ                                                                                                                                      Αριθμός Πρωτοκόλλου: 1011/13-4-2016

 

ΠΡΟΣ

1)κ. Χρήστο Σπίρτζη

Υπουργό Μεταφορών

2)Επιτροπή Ανταγωνισμού

3)Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα

           

           

Αξιότιμοι κύριοι,

Το Επιμελητήριο Έβρου μετά από έντονες διαμαρτυρίες των μελών του, επιθυμεί με τη παρούσα επιστολή να καταγγείλει τη σχεδόν ληστρική πολιτική του μονοπωλίου της Aegean στο κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων Αλεξανδρούπολης – Αθήνας, το οποίο τείνει να απομονώσει τον ακριτικό μας νομό.

Ο αερολιμένας Αλεξανδρούπολης συνδέεται αποκλειστικά με την Αθήνα και εμφανίζει σταθερή μέση επιβατική κίνηση 300.000 ατόμων ετησίως. Επί δυο και πλέον έτη, μετά τη συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Olympic Air και Aegean, η εκτέλεση των δρομολογίων γίνεται αποκλειστικά από την εταιρεία Aegean.

Η μονοπωλιακή αυτή κατάσταση που ελέγχει απολύτως την επιβατική κίνηση από τον ακριτικό Νομό Έβρου στην πρωτεύουσα της χώρας, είχε ως αποτέλεσμα την αυθαίρετη τιμολογιακή πολιτική από την Aegean και την εκτίναξη του κόστους των επιβατικών εισιτηρίων, δεδομένου ότι πλέον δρα στην προκείμενη περίπτωση χωρίς ανταγωνιστή.

Προκειμένου μάλιστα να δικαιολογήσει το υπέρμετρο κόστος των εισιτηρίων, προγραμματίζει τα δρομολόγια από τον μήνα Μάρτιο έως τον Οκτώβριο να εκτελούνται μόνο από μικρά αεροπορικά σκάφη (98 θέσεων), παράμετρος η οποία είναι γνωστό ότι ανεβάζει το κόστος της μετάβασης. Η επιλογή των αεροσκαφών αυτών δεν έχει καμία άλλη λογική, πλην της προαναφερόμενης, αφού η επιβατική κίνηση δικαιολογεί απολύτως την πραγματοποίηση του δρομολογίου και από μεγαλύτερα αεροσκάφη (τύπου airbus), όπως κατά κύριο λόγο συμβαίνει σε αντίστοιχα δρομολόγια. Επί παραδείγματι, η πτήση Θεσσαλονίκης Αθήνας κατά την οποία το αεροπλάνο τυγχάνει να διανύει την ίδια απόσταση με τη πτήση Αλεξανδρούπολης- Αθήνας, γίνεται με μεγάλα αεροσκάφη σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα και με κόστος εισιτηρίου που ξεκινά από τα 32 Ευρώ! Την ίδια στιγμή οι κάτοικοι του Νομού Έβρου καλούνται να πληρώσουν κατά μέσο όρο 200 Ευρώ για μια παρόμοια πτήση και φτάνει μέχρι το ποσό των 250,00 Ευρώ!

Η τιμολογιακή πολιτική της Aegean δεν μπορεί να δικαιολογηθεί σε καμία περίπτωση, πολλώ δε μάλλον, όταν ο Αερολιμένας της Αλεξανδρούπολης έχει χαμηλούς φόρους και παρουσιάζει το πλεονέκτημα της σταθερής επιβατικής κίνησης καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμη και τη χειμερινή περίοδο.

Παράλληλα, η εν λόγω εταιρεία έχει υιοθετήσει τη στρατηγική πολλών- ομολογουμένως- και κυρίως low cost αεροπορικών εταιρειών, επιβάλλοντας επιπλέον χρεώσεις για τη μεταφορά των αποσκευών, χωρίς η ίδια να συγκαταλέγεται στις low cost αεροπορικές εταιρείες. Κατά συνέπεια και με αυτήν την επιπλέον χρέωση για την αποσκευή του επιβάτη, το συνολικό κόστος του εισιτηρίου είναι αποτρεπτικό για τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του Νομού Έβρου.

Το Επιμελητήριο Έβρου, θα περίμενε από μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται μονοπωλιακά στη περίπτωση αυτή, να δείξει περισσότερη ευαισθησία προς τους ακρίτες καταναλωτές, οι οποίοι ταξιδεύουν επί το πλείστον για λόγους υγείας, εργασίας, σπουδών και όχι για αναψυχή. Αποδεικνύεται όμως, ότι η πρόθεση της Aegean για την περιοχή μας είναι τελείως διαφορετική και με δραματικές συνέπειες για την επιχειρηματικότητα που εκπροσωπούμε.

Είναι σχεδόν παράλογο και στα όρια της νομιμότητας η τιμολογιακή πολιτική της Aegean που εξαναγκάζει πολίτες και επιχειρηματίες να απομονωθούν ή να βρίσκουν άλλους τρόπους μετάβασής τους προς το κέντρο της χώρας, είτε οδικώς, είτε μέσω του αερολιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι απίστευτο το γεγονός ότι το έτος 2016 το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου του συγκεκριμένου προορισμού είναι απλησίαστο για το μέσο επιχειρηματία και τη πλειονότητα των κατοίκων του Νομού Έβρου και δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες της επιχειρηματικότητας μιας τόσο μεγάλης περιοχής.

Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε την πολιτική της εταιρείας Aegean και να ζητήσουμε την παρέμβασή σας προκειμένου άμεσα να αποκατασταθεί η αδικία αυτή εις βάρος επιχειρηματιών και κατοίκων του Νομού Έβρου. Παράλληλα, αιτούμαστε άμεσα συνάντηση υπό την παρουσία σας, των τοπικών φορέων με εκπροσώπους της ως άνω εταιρείας, προκειμένου να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επίλυση του φλέγοντος αυτού ζητήματος για τον Νομό Έβρου.

 

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΟΨΙΔΗΣ

 

Πίνακας Αποδεκτών:

Βουλευτές Νομού Έβρου

Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού

Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης

Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας

Επιμελητήρια χώρας

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης